Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czakpiotrz
Administrator
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsk P./Czeremcha
|
Wysłany: Pią 21:35, 30 Gru 2005 Temat postu: Audi w Essen: A4 2.0 TFSI, S4 Cabriolet, Q7 S line |
|
|
Niemiecki salon w Essen, znany głównie z wystaw mocno tuningowanych wozów, był tym razem miejscem światowej premiery Audi S4 Cabriolet. Oprócz niego producent pokusił się o umocnioną wersje A4 i z wyglądu Q7.
Jednostka 2.0 TFSI montowana w najmniejszej z limuzyn zyskała dodatkową turbosprężarkę opracowaną przez quattro GmbH. Teraz osiąga 220 KM, czyli o 20 KM więcej - wydaje się niewiele, ale zawsze coś. Żeby nadać więcej indywidualizmu tej wersji A4, za przednimi kołami znajdziemy polerowane tarcze hamulcowe, a z tyłu wzrok przykują czarne końcówki układu wydechowego ze specjalnych stopów. Oferowany zarówno jako limuzyna jak i kombi, w salonach pojawi się na początku przyszłego roku z ceną około 130 tys. złotych.
Jeżeli ktoś woli jednak wiatr we włosach, wybierze zapewne wersję otwartą. Od teraz do wyboru będzie miał też najmocniejszą opcję oznaczoną tradycyjnie literką S. Znajdziemy tutaj wszystkie gadżety charakterystyczne dla serii - kratkowany grill z chromowaną obwódką, białe tarcze zegarów, skórzane kubełkowe siedzenia, duże aluminiowe koła (tutaj 18-calowe) i cztery końcówki rur wydechowych. Największe zmiany zaszły jednak pod maską - kabriolet zasilany jest 4,2-litrowym silnikiem V8 zdolnym generować 344 KM i 410 Nm. Cała moc dostępna jest przy średnim zakresie obrotów silnika - od 3 500 obr./min. Co ciekawe, tak duża jednostka waży niespełna 200kg.
Nawet pierwsza w dziejach Audi terenówka nie oparła się zwyczajom i Q7 też dostało się pod ręce firmy quattro. Rzecz wygląda jednak trochę inaczej niż w przypadku zwykłych aut spod znaku czterech pierścieni - gdzie dodać literkę S? Tym razem nie zastąpiła ona wcześniej użytej litery tylko poszła za nią - i tak nazwa tego sportowego SUV-a to Q7 S line. Tym atletą chyba nikt nie zamierza wyjechać w teren - obiżone zawieszenie i 21-calowe koła z lekkich stop zwyczajnie nie poradziłyby sobie z błotem i skałami. Oprócz tego mógłby porysować nowy metaliczny lakier czy spojlery, nadające sportowy charakter temu autu. Trzeba jednak przyznać, że Q7 w tej wersji prezentuje się naprawdę znakomicie i ma duże szanse na podbicie ciągle rozrastającego się rynku SUV-ów. Póki co zestaw przewiduje tylko zmiany optyczne bez jakichkolwiek przeróbek technicznych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Pawel314
Moderator
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:52, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Po co polerować tarcze hamulcowe? Przecież są bardziej śliskie i trudniej zahamować. Mam nadzieję, że inżynierowie AUDI wypolerowali to jakąś specjalną techniką i wiedzą, co robią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czakpiotrz
Administrator
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsk P./Czeremcha
|
Wysłany: Pią 21:55, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
hehe, też nie wiem po co, ale mysle że będą mniej sie grzały i bedą bardziej skuteczne, mysle ze beda przywoływać sie do hamulców ceramicznych, są niezawodne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawel314
Moderator
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:58, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Miejmy nadzieję, że nie będą śliskie, jak większość polerowanych przedmiotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czakpiotrz
Administrator
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsk P./Czeremcha
|
Wysłany: Pią 21:59, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
nie napewno nie będą, ceramika tez wydaje sie być sliska a wręcz spisuje sie wyśmienicie, są też silniki ceramiczne, nie do zajerzdzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawel314
Moderator
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:01, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
OK, pewnie nie są śliskie, ale nawet przy śliskich z mocnymi zaciskami byłaby dobra siła hamowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czakpiotrz
Administrator
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsk P./Czeremcha
|
Wysłany: Pią 22:10, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
tak, i działała by jak ABS, gdyby był lekki poślizg koła by sie nie zatrzymały i by sie nie straciło panowania nad pojazdem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawel314
Moderator
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:12, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Ty, to dobre. Zakładamy koncern? Będziemy inżynierami.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pawel314 dnia Pią 22:17, 30 Gru 2005, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
czakpiotrz
Administrator
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsk P./Czeremcha
|
Wysłany: Pią 22:13, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
hehe, i co opracujemy hamulce z kartonu i co jeszcze, czy tylko bedziemy robic projekty i dawac je firomom, hehe (nie odbiegajmy zabardzo od tematu)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawel314
Moderator
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:17, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Ale z tymi hamulcami i ABS-em to nawet dobry pomysł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czakpiotrz
Administrator
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsk P./Czeremcha
|
Wysłany: Pią 22:22, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
niom wiem, jak samochód nie ma ABS'a to wystarczy wypolerować tarcze aby troche się ślizgały i jest jak ABS' jak by cos to jest moj Patent
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawel314
Moderator
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:25, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
No, dobra, ale ja miałem powiedziałem o zaciskach i ślizganiu się tarcz. Najlepiej to nie bądźmy tymi inżynierami, bo się pokłócimy. Co ty na to?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czakpiotrz
Administrator
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsk P./Czeremcha
|
Wysłany: Pią 22:28, 30 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
dobrze, ale ABS'a wymyśliłem ja - tego poślizgowego, my tu gadu-gadu a temat stoi, powracam do tematu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szczurek
Moderator
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Czeremcha Citi
|
Wysłany: Sob 10:20, 31 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
ABS'a ty nie wymyśliłeś wymyślił to ktoś inny a nie ty! To nie twoja zasługa
Szczurek, jeżeli nie czytałeś wszystkiego od początku to nie gadaj, bo taki obrażanie Admmina moze Cie wiele kosztować, ale jak jesteś leniem to tylko jeden post przeczytasz i koniec. Musisz się poprawić! Bo to może źle zrobić!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawel314
Moderator
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 10:37, 31 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Szczurek, jak nie wiesz o co chodzi to nie pisz. Czak napisał o poślizgowym ABS-ie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|